Leveransvillkor

Leveransvillkor

SnabbFood.se är medveten om att tillgängligheten av produkter kan variera beroende på leveransområdet. Genom att ange din leveransadress på vår plattform kan du se vilka restauranger som är tillgängliga för dig vid den aktuella tidpunkten. Vi förstår att leveransområden kan förändras på grund av omständigheter som väder, trafik, force majeure eller andra faktorer.

Leveranstider är uppskattade och anges i din e-postbekräftelse samt på orderspårningssidan. Dessa tider kan variera på grund av faktorer utanför vår kontroll, såsom orderstorlek, avstånd, tid på dygnet (särskilt under högtrafikperioder), väder och trafikförhållanden. För att se den förväntade leveranstiden för din beställning kan du klicka på "Mina beställningar" på plattformen. Observera att leveranstiden är en uppskattning och att beställningen kan anlända tidigare eller senare.


Vid misslyckade leveranser, där vi inte kan slutföra leveransen på grund av omständigheter som beror på dig (t.ex. frånvaro av mottagare, brist på tillgång till det angivna telefonnumret, brist på tillgång för leverans eller avsaknad av säker plats för beställningen), kommer vi att kontakta dig via telefon, appmeddelande eller e-post för att informera om misslyckad leverans och nästa steg. I sådana fall förbehåller sig SnabbFood.se rätten att avboka beställningen utan återbetalning eller kompensation.

Om du inte är tillgänglig för att ta emot din beställning inom rimlig tid efter att den anlänt till din leveransadress, förbehåller sig SnabbFood.se rätten att avboka beställningen utan återbetalning eller kompensation.

Vid felaktiga, saknade eller defekta artiklar i din beställning, vänligen kontakta vår kundsupport via appens chattfunktion. I vissa fall kan vi behöva fotobevis eller annan information för att korrekt utreda problemen med din beställning. Om vi konstaterar att de levererade varorna inte uppfyller förväntningarna eller är bristfälliga, kommer vi att kompensera dig för detta.

Vid betydande förseningar jämfört med den beräknade leveranstiden rekommenderar vi att du omedelbart kontaktar vår kundsupport via appens chattfunktion för att undersöka situationen. Vid väsentliga förseningar kommer vi att kompensera dig för eventuella problem med din beställning.

För kunder som väljer kontaktlös leverans, där beställningen lämnas vid ytterdörren på den angivna adressen utan ansikte mot ansikte-interaktion, är det viktigt att notera att SnabbFood.se inte ansvarar för eventuell stöld, skada eller försämring av produkterna efter leveransen.

För mer information, vänligen kontakta oss på: kundservice@Snabbfood.se

Är du restaurangägare?

Gå med oss ​​och nå nya kunder

Bara några steg för att gå med i vår familj